2021-2022 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDAN İTİBAREN GEÇERLİ DERS PLANLARINA GÖRE
BİTKİ KORUMA BÖLÜMÜ PROGRAM ÇIKTILARI
PÇ1 |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili ziraat mühendislik (Bitki koruma) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi |
PÇ2 |
Ziraat Mühendisliği Bitki Koruma alanlarındaki karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
PÇ3 |
Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, mücadele yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri ve olanakları kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern teknoloji ve tasarım yöntemleriyle modelleyerek kullanma becerisine sahip olur. |
PÇ4 |
Bitki Koruma alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. |
PÇ5 |
Bitki Koruma alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi planlayabilir, laboratuvar tekniklerini kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisinde bilgi sahibi olur. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır. |
PÇ6 |
Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir, bu bağlamda bireysel ve gurup çalışması becerisi kazanır. |
PÇ7 |
Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. |
PÇ8 |
Bitki Koruma çalışma konuları içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme konularında farkındalık ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
PÇ9 |
Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk kazanır ve ziraat mühendisliği uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ10 |
Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olur. |
PÇ11 |
Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. |